Firma logistyczna – jej prowadzenie i działanie

Gru
2014
18

posted by on logistyka, przewozy kurierskie

No comments

Posiadanie prawa jazdy nie jest w
współczesnych czasach niczym
fantastycznym.
Ulice miast i miasteczek są najlepszym dowodem na to, że z roku na rok
przybywa użytkowników samochodów osobowych. Jesteśmy uzależnieni od ruchu
kołowego nie tylko w prywatnej dziedzinie życia.
Prowadzenie jakiejkolwiek aktywności wiąże się z koniecznością
organizowania transportu na większą czy też mniejszą skalę. To
kapitalna
okazja dla przedsiębiorczych osób, które znają się na mechanice, mają zdolności
logistyczne i nie boją się ryzyka. Otworzenie firmy przewozowej jest
aktualnie
bardzo
rentownym interesem.
Wolno zadowolić się posiadaniem niewielkich samochodów dostawczych, realizujących
zamówienia w obrębie jednego miasta czy województwa. Większe pod względem
ekonomicznym ryzyko jest połączone z postawieniem na flotę
potężnych tirów, obsługujących
terytorium całej Polski i transport zagraniczny.

Uczciwość, niezawodność
i wysoka jakość usług pozwolą prędko
pozyskać klientów i
zdobyć wysoką pozycję w branży. Zamieszanie
połączone z konstruowaniem autostrad i
opłatami za przejazd nimi, pogarszający się stan autostrad
oraz coraz to pokaźniejsza ilość wypadków drogowych
powodują, że tiry i ciężarówki znalazły się w samym
centrum zainteresowania społeczeństwa. Nikomu
nie należy przedstawiać tych
ogromnych, głośnych
maszyn, które przyciągają szczególną uwagę
wszystkich przechodniów oraz innych użytkowników dróg. Każda firma kurierska musi posiadać
swoją flotę. Samochody ciężarowe mają dużo wad. Fabrykują
masę zanieczyszczeń, pochłaniają tony paliwa, są
niezmiernie głośne, a ich
ranga powoduje, że nawierzchnie dróg nie
wytrzymują oraz pękają, stwarzając zagrożenie dla innych
kierowców oraz powodując dalszą degradację jezdni.
Pomimo tych przywar ciężarówki są niezastąpionym
środkiem transportu, wykorzystywanym przez
większość firm zaprzątających
się spedycją. Mają
nadzwyczaj
kolosalną
ładowność, mogą wobec
tego zabrać za jednym podejściem
obszerną partię
towaru. Rozległe baki wywołują, że po jednym
zatankowaniu mogą przejechać dużo kilometrów. Są także
tańsze w eksploatacji niż samoloty oraz wygodniejsze w użyciu
niż statki. Logistycznie rzecz biorąc transport jest jedną z najtrudniejszych do
zarządzania gałęzi gospodarki. Widoczny każdego
dnia transport samochodowy, kolejowy lotniczy oraz do tego
wszystkiego jeszcze łączność to
w
gruncie rzeczy
mnóstwo. Nie zdumiewa, wobec tego fakt, że niektórzy sobie rady nie dają.
Niemniej jednak trzeba przyznać, że
nasze państwo w tym względzie jest nader nieporadne. Należy
jakiejś rewolucji, żeby wszystko w końcu było na swoim miejscu.

Należy planu, który wspomoże wszystko ustawić do
pionu. Może w końcu pojmiemy, że, za jakość i pewność się
płaci. I w tym wypadku nie może być mowy o oszczędnościach. Jeśli
pragniemy posiadać dobry transport
na każdym szczeblu musimy zainwestować. Jak
wiadomo właściwe, przemyślane inwestycje
stale się zwracają. Nie róbmy alias remontów dróg, nie
udawajmy, że na kolei jest
prawidłowiej
tylko, dlatego że nie ma opóźnień oraz nie mówmy, że
lotniskom nie wolno nic zarzucić. Bo bez zauważenia kłopotu
nie będziemy w stanie nic zrobić. W pierwszej kolejności trzeba
rozpoznać trudności a dopiero następnie starać się je usuwać. Nie wolno iść na
skróty i patrzeć tylko na to, co dostrzega się gołym okiem. 

Leave a Reply